Välkommen till min blogg :)

Hejsan..
Jag tänkte att jag skulle börja blogga lite nu när jag inte har så mycket annat för mig.
 Stter bara hemma dag ut och dag in i väntan på att jag ska få ett jobb.
Idag har jag varit uppe tidigt och tvättt hela dagen. 
jag har även vart å skjutsat min svärmor och hämtat bilen.
Hon skulle på arbetsförmedlingen på någon dagisliknande kurs.
Jag kan inte förstå hur arbetsförmedlingen kan ha sådanna kurser som kostar skjortan !!!
 vi ungdommar som inte har något jobb eller har väldigt svårt att få jobb vi ska klara av att leva utan ett öre
 i 3 månader innan man kommer in på jobbgarantin för ungdommar.
då får man typ 3000 kr i månaden.
ska vi klara oss på 3000 i månaden.
det ska täcka mat, hyra å allting!!
3000!!!!
 det täcker inte ens våran hyra.
 tur att Andreas har jobb annars vet jag inte vad vi skulle gjort.
Det är inte någon som vet något ledigt jobb nån stans ?
Jobbade förresten i lördags på Bowlingen i Orsa !!!
Skit kul !! 
Hoppas att jag får jobba mer där snart :) 
Dem sa att jag var duktig iaf :) 

Tro om man ska börja med maten snart ? 
Idag blir det kycklinggratäng med pasta å curry:)
 Hur gott som helst.

Tjingeling   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0